28 Aralık 2016 Çarşamba

Yollarda - 26 Aralık Pazartesi

Normalde 12 saat süreceği söylenen yolculuk 10 saatte bitince biz de gecenin 3:00ünde yani kör ayazında dımdızlak kaldık Ipiales terminalinde iyi mi? Buradan hemen Ekvator'a geçmeyeceğiz. Yakınlarda çok orijinal bir kilise var Las Lajas. Oraya gitmek için mecbur bekleyeceğiz sabahın olmasını.

Sabah saat 6:00 da terminaldeki emanetçi geldi de biz de çantalarımızı emanete bırakıp, bir taksiye atlayarak Las Lajas'a geçtik. Yaklaşık 10 dakikada ulaştık kiliseye. Kilise tarihi bir kilise değil. Onu bu kadar popüler yapan şey konumu. Vadinin ortasına, kayalıklar arasına inşa edilmiş. Altından nehir geçiyor. Tepeden baktığınızda muhteşem bir görüntü sunuyor.

Araçlar maalesef kilise yanına kadar gidemiyor. Yukarıda, yolda bırakıyor sizi. Siz de tıpış tıpış yürüyorsunuz aşağı. Yalnız kiliseye gitmek yeterli olmuyor. Bu güzel manzarayı fotoğraflamak istiyorsunuz kuşkusuz. O zaman mecbur biraz merdiven çıkacaksınız. Biz de öyle yaptık ve güzel güzel fotoğraflarımızı çektik. E tabi sonrasında tekrar merdiven in, tekrar çık, rampa çık derken sabah sporunu misliyle tamamlayarak tekrar terminale döndük.

Yine bir taksiye binerek Ekvator sınırına ulaştık. Ancak sınırda öyle bir kuyruk var ki... Yapacak bir şey yok, girdik kuyruğa. Tam iki saat sürdü sınırdan geçmek. Neyse ki sırada arkamızda bekleyen gençler müzisyen çıktılar da, müthiş bir latino ziyafeti çektiler bekleyenlere. Ortalık bir anda şenlendi. Eğlenceli tipler şu Kolombiyalılar...

Ekvator'a geçtik, yine taksi. Bu sefer Tulcan otobüs terminaline gidiyoruz. Başkent Quito öncesi Otovalo'ya uğrayıp Peguche şelalesini görmek istediğimizden Otavalo biletlerimizi alıp Quito otobüsü ile yola çıkıyoruz. Ancak otobüste bir hesap yapıyoruz, Otovalo'ya uğrarsak Quito'ya geç saatte varacağız. O saatlerde sokaklarda kalacak yer aramak pek güvenli gelmediğinden "Salla şelaleyi" diyerek doğruca Quito'ya gitmeye karar veriyoruz. Böyle anlık değişiklikler olabiliyor. Çok planlı olmamanın verdiği rahatlık işte...

Quito merkezde daha güvenli olduğu söylenen Foch semtinde bir hostel bulup yerleşiyoruz.

Çok yorgunuz, nihayet dinlenme vakti...