2 Ocak 2016 Cumartesi

Tanzanya' da Safari - Ngorongoro

Lake Manyara'dan yola devam ettiğimizde yaklaşık 1,5 saat sonra Ngorongoro'ya ulaşıyoruz.

Ngorongoro UNESCO dünya mirası listesinde yer alan toplamda 8300 km2 büyüklüğünde bir koruma alanı. Ngorongo'ya adını veren yerli kabile Masailer, ağırlıklı olarak bu bölgede yaşıyor. Masai dilinde El-Nkoronkoro yaşamın hediyesi anlamındaymış. Onların küçük köyleri dışında bir yaşam alanı yok. Masaileri ayrıca anlattım. Ngorongoro krateri ise 20 km çapında 600 m derinliğinde ve 300 km2 büyüklüğünde bir krater.

Bu bölgede hangi hayvanları göreceğiz derseniz;  bol miktarda bulunan gnu, zebra, gazellerin yanı sıra zürafalar, bufalolar, filler, maymunlar, sırtlanlar, çakallar ve farklı kuş türlerini rahatlıkla görebilirsiniz. Aslan ve çita da varmış ama ben bu bölgede gördüğümüzü hatırlamıyorum.

Esasen buraya gelişte amaç, kraterin o muhteşem görüntüsünün yanı sıra sadece burada görebileceğiniz kara gergedanlar. Kara gergedan kratere özgü bir gergedan türü. Ngorongoro'nun resmi sitesinde sayılarının sadece 26 adet olduğu belirtiliyor. Hal böyle olunca kraterde tüm gün boyunca en büyük beklentiniz bu gergedanları görmek oluyor.

Safari boyunca tüm bu hayvanları rastgele mi görüyoruz? Bol miktarda bulunanları evet ama nadir görülen hayvanlar için bölgedeki tüm rehberler araçlarındaki telsiz vasıtasıyla birbirleri ile haberleşiyorlar. Zor bulunan bir hayvanı gördüklerinde telsizden anons ediyorlar. Böylece diğer rehberler de konuklarını en kısa sürede o bölgeye ulaştırıyor. Yoksa 300 km2 büyüklüğünde bir alanda sadece 26 adet olan gergedanlardan birini bulabilmek için kaç gün geçirmek gerekirdi, düşünmek bile istemiyorum.

Bugüne kadar yapmış olduğumuz safarilerde tüm hayvanları olabildiğince yakından görme imkanımız oldu. Bir tek şu gergedanları yakalayamadık. Neyse ki dürbünlerimiz vardı. Sizin de yanınızda mutlaka bulunsun.

Ngorongoro'da kaldığımız kamp alanı kraterin tepesinde, güzel bir manzaraya sahip oldukça büyük bir alan. Duş ve tuvaletler pek iç açıcı olmasa da en azından sıcak su mevcut. Gece silahlı korumalar bulunuyor ki bu da çadırda rahat bir uyku çekmek anlamına geliyor. Ngorongoro geceleri ve sabahın erken saatleri gerçekten soğuk oluyor, yanınızda mutlaka kalın bir giyecek bulundurun.

Biz yaptığımız safari turlarında Ngorongoro'yu hep son güne bıraktık. Serengeti turunu bitirip akşam Ngorongoro'daki kamp yerimize ulaştık. Ertesi sabah erkenden kratere inerek tüm günü kraterde geçirdik. Akşam üzeri yola çıkarak Arusha'ya geçtik ve akşam yemeğini Arusha'da yedik. Uçuş gece yarısı olduğundan ve havaalanında çok beklemek istemediğimizden mümkün olduğunca Arusha'da oyalandık, ardından Kilimanjero havaalanına geçtik.

Hiç video yok mu diyenlere;