26 Aralık 2015 Cumartesi

Tanzanya'da Safari - Lake Manyara


Arusha'dan 1,5 saatlik bir yolculuk sonrası Lake Manyara'ya ulaşabilirsiniz. Lake Manyara 330 km2 büyüklüğünde bir doğal park. Parkın 200 km2 sini göl kaplıyor. Gölün etrafı ise ağaçlarla kaplı, adeta bir vahşi orman tadında. 


Safari bu ormanın içinde yapılıyor. Bol ağaç demek çok sayıda maymun ve kuş demek. 400' den fazla kuş çeşidi bulunuyormuş bu parkta. Biz o kadar fazla kuş çeşidi görmedikse de bol bol, çeşit çeşit maymun gördük. Her yerdeler, ağaçların tepesinde, yol kenarlarında, hatta yol kesenlerini bile gördük...




Evet, Lake Manyara genel olarak yukarıda gördüğünüz gibi sağlı sollu kocaman ağaçlar ortada toprak bir yol ve her tarafta babun. Tedirgin olmanıza gerek yok, araçlara saldırmak ya da yaklaşmak gibi bir huyları yok. Siz nasıl onları izliyorsanız onlar da sizi seyrediyor :)

Safari boyunca önemli iki kural var;
1. Araçtan kesinlikle inemezsiniz, hatta kapıyı bile açamazsınız.
2. Hayvanlara yiyecek veremezsiniz.

Sonuçta bu parklarda hayat tamamen doğal dengesinde devam ediyor. Hayvanlar yiyeceklerini doğal ortamdan sağlıyorlar. Demek ki neymiş, maymunlara fındık fıstık atmıyormuşuz :)



Lake Manyara turu için yarım gün yeterli oluyor. Bu esnada görülebilecek diğer hayvanlar; Zürafa, zebra, gazelle (antilop), gnu (öküz başlı antilop), hipopotam, yaban domuzu, fil ve çeşitli kuş türleri. 



Filleri görmemiz küçük bir macera gibiydi. Şöyle ki :

Yarım gün süren turumuzun sonuna gelmiş, çıkışa doğru yol alıyorduk. Rehberimize görmediğimiz hayvan var mı diye sordum. Filleri ve kedileri - ki aslanlar bu parkta çok az sayıda bulunduğundan pek sık görülme şansları yokmuş - göremedik dedi. Ancak iki dakika geçmedi ki ağaçların arasından yola doğru seyretmekte olan ilk filimizi gördük. Yola çıkarak arabamızın önünde durdu. Derken bir fil daha geldi yanına ve tam önümüzde birbirlerini itip kakmaya başladılar. Artık tam olarak amaç neydi bilemiyorum, kavga mı ediyorlar, flört mü tam olarak anlayamadım. Bunların tepişmesi devam ederken birden, yolun üst tarafından dört fil daha çıktı ve ortalık karıştı. Filler üzerimize doğru koştururken rehberimiz hızla geri vitese takarak gazladı. Neyse ki, sonrasında filler farklı yöne gittiler de ben de kendime gelip nefes alabildim. Yalan yok, tırstım :)

Lake Manyara turu için Taro Sero kampında konaklamıştık. Daha önce hiç çadırda gecelememiştim. İlk gördüğümde ben burada nasıl kalacağım diye kara kara düşünmüş sıkı bir alkol desteği sonrasında ancak çadıra gitmeye cesaret edebilmiştim. Ama Serengeti ve Ngorongoro'da kaldıktan sonra en güzel kamp yerinin Lake Manyara'daki Taro Sero olduğunu acı ama gerçek anlamıştım. Kamp alanı bambularla çevrili yani biraz korunaklı. Ayrıca gece boyunca silahlı bir güvenlik görevlisi bulunuyor. Yemek salonu, dinlenme alanı olarak kullanılan büyük güzel bir çardağı var. Duş ve tuvaletleri bakımlı, sıcak su mevcut. Bu kamp yerinde rahat bir uyku çekebilir, günün yorgunluğunu sıcak bir duş ile atabilirsiniz...

Tanzanya'da safari hakkında genel bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder